reklama

V prezidentských voľbách sa pritvrdzuje. Bude rozhodovať cenzúra?

Takúto virtuálnu cenzúru som spoznal a zažil zatiaľ iba u politických predstaviteľov vládnych strán na rôznych úrovniach vládnutia. Nepovažujem ju za hodnú prezidentského kandidáta, ktorý sám seba označuje za demokratického.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Donedávna bol hlavným argumentom kandidáta na prezidenta pána Mistríka a jeho podporovateľov na odstúpenie pani Čaputovej v jeho prospech prieskum preferencií, podľa ktorého jedine on dokáže v 2. kole volieb poraziť kandidáta Smeru pána Šefčoviča. Medzitým sa Mistrík na svojom FB pochválil grafom z nového prieskumu agentúry AKO zverejneného 17. februára, ktorý to aj potvrdzuje. Lenže podľa toho istého prieskumu už k nemu pribudla aj Čaputová, ktorá má tiež tendenciu zdolať v 2. kole Šefčoviča. Je prirodzené, že súper jej nebude robiť reklamu. Ale na druhej strane nie je férové selektovať výsledky prieskumu a neuviesť odkaz na zdroj. Preto som si dovolil pána Mistríka doplniť a pre úplnosť som pod jeho graf vložil aj graf pani Čaputovej. Prekvapila ma minimálna odozva na tak podstatnú záležitosť, od ktorej obaja súperiaci kandidáti a ich sympatizanti odvíjajú výzvy na odstúpenie jedného alebo druhého z nich. Preto som si overil, či v tom nemá prsty cenzúra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledok ma prekvapil a zároveň sklamal. Chcem sa s ním verejne podeliť. Dokumentujem to dvojsnímkom obrazovky FB Robert Mistrík vyhotovenom v rovnakom momente, ale z dvoch rôznych užívateľských profilov.

Obrázok blogu

Vpravo je môj komentár s grafom tak, ako sa mi bežne zobrazuje na mojom profile. Vľavo je vyobrazenie toho istého obsahu tak, ako ho vidia pravdepodobne všetci ostatní okrem mňa. Usudzujem tak podľa toho, že toto vidím pri použití môjho druhého, náhradného profilu, ktorý používam iba núdzovo – najmä vtedy, keď ma niekto zablokuje. Môj komentár s grafom tam už nie je, zmizol bez môjho pričinenia. Aby som predišiel omylu, na porovnanie som ponechal na snímku aj komentár Alexandra Hrička, nad ktorým mal byť môj komentár.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo k tomu dodať? Neupieram právo cenzúry nikomu, kto sa ňou bráni proti osobným útokom, urážkam, vulgarizmom, klamstvám alebo hoci iba proti spamovaniu. Moje komentáre vrátane tohto nepatria do takýchto kategórií, aj keď uznávam, že môžu byť nepríjemne pravdivé. Skôr sa zmierim s priamou cenzúrou, než s takouto rafinovanou, ktorú, žiaľ, facebook umožňuje. Spočíva v oklamaní dôverčivého pisateľa, ktorý o cenzúre svojich komentárov nemá ani poňatia. Takúto virtuálnu cenzúru som spoznal a zažil zatiaľ iba u politických predstaviteľov vládnych strán na rôznych úrovniach vládnutia. Nepovažujem ju za hodnú prezidentského kandidáta, ktorý sám seba označuje za demokratického. Bez náležitého vysvetlenia a nápravy nebude pre mňa pán Mistrík vo voľbách už ani alternatívou pani Čaputovej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

AKTUALIZÁCIA

Cenzúra pána Mistríka sa zvrháva do neúnosnej miery. Dnes sa vyfotografoval s protestujúcimi farmármi v Bratislave. Chápem, prečo to nevyužiť v prezidentskej kampani? Ale keď sa s tým pochválil na svojom FCB, musí rátať aj s komentármi, ktoré sa mu páčiť nebudú. Chcel som aj ja vyjadriť svoj názor, žiaľ, takto som dopadol:

Obrázok blogu
Karol Labaš

Karol Labaš

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  40x

Žijem nepochopený život naruby. Hriešne zanedbávam svoje súkromie, lebo prednosť dávam pokusom o nápravu nefungujúcich a zlých verejných vecí. Ak sa to občas podarí, odmenou je mi zvyčajne len dobrý pocit z úspechu a predstava o vďačnosti tých, ktorým som pomohol. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu